.

Kādas ir pašizolācijas iespējas Rīgā? Aplūko pašizolācijas vietu sarakstu!

Rīgas domes Labklājības departaments ir apzinājis, kuras viesnīcas Rīgā ir gatavas nodrošināt klientu pašizolācijas iespējas, jo ne visas naktsmītnes to ir gatavas darīt.

Izveidotais saraksts ir pieejams ŠEIT.

!!! Informācija tiek regulāri atjaunota, aicinām sekot līdzi aktualitātēm.

Kopumā šīs viesnīcas var nodrošināt aptuveni 2 000 personu izmitināšanu ārkārtējās situācijas apstākļos, bet viesnīcas uzņems tikai tos, kuriem nav saslimšanas simptomi, un kuriem ir nepieciešama pašizolācija! Cenas ir, sākot no 12 līdz 74 EUR par diennakti. 

Iedzīvotājiem, kuri vēlas izmantot viesnīcu vai hosteļu pakalpojumus, pirms došanās uz turieni ir lūgums sazināties pa tālruni un pārrunāt naktsmītņu noteiktos piesardzības pasākumus ārkārtējās situācijas laikā. Par uzturēšanos naktsmītnēs iedzīvotājiem jāmaksā pašiem.

Pateicamies uzņēmumiem, kas ir gatavi sniegt atbalstu pašizolācijā esošām personām! Mums un mūsu uzņēmējiem ir svarīga Jūsu drošība, tāpēc aicinām būt atbildīgiem un ievērot visus valstī noteiktos piesardzības pasākumus!

Kā var nokļūt līdz jaunajām siltā ēdiena izsniegšanas vietām?

Lai mazinātu vīrusa COVID-19 izplatību, aicinām izvērtēt braucienu nepieciešamību. Taču, ja nepieciešams nokļūt līdz tuvākajai siltā ēdiena izsniegšans vietai ar sabiedrisko transportu, ievērojiet visus piesardzības pasākumus!

Kā nokļūt, SKATIETIES ŠEIT.

N0 1. APRĪĻA SILTĀ ĒDIENA IZDALES VIETAS DARBA DIENĀS DARBOSIES SEKOJOŠĀS ADRESĒS:
• Āgenskalnā, Daugavgrīvas ielā 1, darba laiks no plkst. 10.00-13.00
• Sarkandaugavā, Aptiekas ielā 8, darba laiks no plkst. 11.00-14.00
• Vecmīlgrāvī, Meldru ielā 2, darba laiks no plkst. 12.00-15.00
• Ziepniekkalnā, Ziepju ielā 13, darba laiks no plkst. 13.00-16.00

Šobrīd tiek plānots, ka 8. aprīlī siltā ēdiena izdales vietas varētu uzsākt darbu Bolderājā, Juglā un Ķengaragā.

Vai Rīgas Sociālais dienests palīdz ar pārtikas piegādi mājās?

Rīgas pašvaldība nodrošina senioriem un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām produktu un citu ikdienas preču iegādi un piegādi mājās sociālā aprūpes pakalpojuma - aprūpe mājās ietvaros. Ja cilvēkam pašam rodas bažas par veikalu apmeklējumu, tad vispirms vajadzētu sazināties ar saviem tuviniekiem un lūgt palīdzību, piemēram, kuri palīdzēs noformēt pārtikas piegādi mājās no lielveikaliem. Tāpat aicinām uzrunāt kaimiņus, draugus, kuri var palīdzēt.

Tos cilvēkus, ĪPAŠI SENIORUS, kuri atrodas pašizolācijā un kuriem nav neviena līdzcilvēka, kas varētu palīdzēt ar pārtikas produktu piegādi, kā arī brīvprātīgos, kas varētu piegādāt pārtikas produktus šiem cilvēkiem, aicinām sazināties ar biedrību „Latvijas Sarkanais Krusts” pa tālruni: 67336651 vai biedrību „Latvijas Samariešu apvienība” pa tālruni: 26602002 vai diennakts tālruni 8898.

Abas organizācijas visus brīvprātīgos pārbauda, slēdz līgumus, kuros ir atrunāta pakalpojuma sniegšana, ir nodrošinātas atšķirības zīmes un precizētas citas organizatoriskas darbības, bet galvenais, ka cilvēki, īpaši vecāka gada gājuma cilvēki, var uzticēties šiem cilvēkiem un organizācijas uzņemas līdzatbildību. Brīvprātīgie nekad nebrauc
neaicināti un vienmēr saskaņos ierašanās laiku.

Tāpat arī aicinām neizpaust svešiniekiem ne savas dzīvesvietas adresi, ne personas datus. Ja nepazīstams cilvēks jums klātienē vai telefoniski piedāvā kaut ko iegādāties, aicinām to ļoti rūpīgi pārdomāt, lai nekļūtu par krāpniecības upuri! Labāk sazinieties ar minētajām nevalstiskajām organizācijām, kas var sniegt palīdzību pārtikas piegādē, ja jums tiešām nav neviena, kas var palīdzēt.

Vai valsts finansētais asistenta pakalpojums tiks pagarināts automātiski?

Valsts finansētais asistenta pakalpojums NETIKS PAGARINĀTS AUTOMĀTISKI bez klienta vai klienta pilnvarotās personas iesnieguma, jo Rīgas Sociālais dienests ar katru klientu un asistentu noslēdz Uzņēmuma līgumu par asistenta pakalpojuma sniegšanu.

Iesniegumus valsts finansētā asistenta pakalpojuma saņemšanai lūgums sūtīt attālināti:
• ELEKTRONISKI, izmantojot Rīgas Sociālā dienesta e-pastu soc@riga.lv;
• portāla Latvija.lv e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei”;
• ievietojot Rīgas Sociālā dienesta teritoriālajos centros speciāli dokumentu iesniegšanai paredzētās kastēs.

Lejupielādē iesniegumu. Lejupielādē asistenta personas veidlapu.

Jautājumus un konsultācijas par valsts finansētā asistentu pakalpojumu var saņemt:
Latgales priekšpilsēta
Par iesniegumiem – 67037968; 67012660
Par līgumu noslēgšanu, atskaišu iesniegšanu – 67105420; 67037033; 67105162
Vidzemes priekšpilsēta
Par iesniegumiem – 67105527; 67181780;
Par līgumu noslēgšanu, atskaišu iesniegšanu – 67105422; 67012441; 67037071
Pārdaugava
Par iesniegumiem – 67012356; 67105258
Par līgumu noslēgšanu, atskaišu iesniegšanu – 67037065; 67105674; 67848087

Kā var iesniegt valsts finansētā asistenta pakalpojuma atskaiti?

Valsts finansētā asistenta pakalpojuma sniedzēji aicināti no 1. - 5. aprīlim atskaites iesniegt elektroniski UDV sistēmā KĀ LĪDZ ŠIM. Ja vēlaties nosūtīt atskaiti uz Rīgas Sociālā dienesta e-pastu soc@riga.lv, tad varat to darīt no 1. līdz 10. aprīlim. Ja vēlaties iesniegt atskaiti klātienē Rīgas Sociālajā dienestā, tad varat to darīt no 1. līdz 10. aprīlim, ievietojot atskaiti slēgtā aploksnē un nogādājot to sava rajona Asistentu nodaļā un atstājot to speciāli atskaišu iesniegšanai paredzētā kastē.

ATSKAITES VEIDLAPA

Jautājumus un konsultācijas par valsts finansētā asistentu pakalpojumu var saņemt:
Latgales priekšpilsēta
Par iesniegumiem – 67037968; 67012660
Par līgumu noslēgšanu, atskaišu iesniegšanu – 67105420; 67037033; 67105162
Vidzemes priekšpilsēta
Par iesniegumiem – 67105527; 67181780;
Par līgumu noslēgšanu, atskaišu iesniegšanu – 67105422; 67012441; 67037071
Pārdaugava
Par iesniegumiem – 67012356; 67105258
Par līgumu noslēgšanu, atskaišu iesniegšanu – 67037065; 67105674; 67848087

Vai Rīgas Sociālais dienests pieņem apmeklētājus ārkārtējās situācijas laikā?

Ņemot vērā valstī izsludināto ārkārtējo situāciju “Covid-19” saslimšanas dēļ, Rīgas pašvaldības sociālās iestādes no šī gada 13. marta līdz 2020. gada 14. aprīlim pārtrauc klientu apkalpošanu klātienē. 

Rīgas Sociālais dienests darbu ar klientiem veic ATTĀLINĀTI, nodrošinot konsultācijas pa tālruni un informējot ar e-pasta starpniecību, klātienes pakalpojumus sniedz TIKAI neatliekamos gadījumos.

Klientus, kuri JAU saņem pabalstus un pakalpojumus, AICINĀM NENĀKT KLĀTIENĒ, bet sazināties TELEFONISKI, lai pārrunātu neskaidros jautājumus! Zvani uz sava rajona RSD teritoriālo centru pa tiešo, kontaktinformāciju meklē ŠEIT, VAI sazinies pa Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni 80005055 VAI pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048. Rīgas Sociālā dienesta e-pasts ir soc@riga.lv

Ja palīdzība ir nepieciešama neatliekamos gadījumos, tad Rīgas Sociālā dienesta teritoriālo centru adreses var aplūkot ŠEIT, kā arī ievērībai - pieņemšanas laiki ir pirmdienās no plkst. 9.00 līdz 18.00, otrdienās, trešdienās, ceturtdienās no plkst. 9.00 līdz 16.00, bet piektdienās ir SLĒGTS.

Būsim saprotoši un atbildīgi viens pret otru!

Kā man rīkoties, ja vēlos saņemt sociālo palīdzību no Rīgas Sociālā dienesta pirmo reizi?

Rīdziniekiem, kuriem no jauna nepieciešams noteikt atbilstību kādam no trūcīgas vai maznodrošinātas personas statusiem vai arī tie nonākuši krīzes situācijā, jāvēršas attālināti Rīgas Sociālajā dienestā! Sociālā darba speciālisti valsts un pašvaldību informācijas sistēmās pārbaudīs iesniedzēja atbilstību attiecīgajam statusam, nepieprasot papildus dokumentus, un pieņems lēmumu par šī statusa noteikšanu vai atteikumu to noteikt, vai atbalstu krīzes situācijā. Pieņemto lēmumu Rīgas Sociālais dienests izsūtīs pa pastu. 

Iesniegumus un dokumentus Rīgas Sociālajam dienestam var iesniegt attālināti, izmantojot e-pastu soc@riga.lv, portāla Latvija.lv e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei” vai ievietojot īpaši norādītā dokumentu kastē savā teritoriālajā centrā. Iesniegumā jānorāda vārds, uzvārds, personas kods, adrese, tālrunis un pēc iespējas plašāk jāapraksta problēma, kuru nepieciešams risināt. Papildus iesniegumā jānorāda konta numurs, uz kuru pārskaitīt pabalstu tā piešķiršanas gadījumā.

Lūdzam ievērot visus drošības pasākumus un saglabāt mieru! Sev neskaidro informāciju var uzzināt, zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni 80005055, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte vai darba dienās darba laikā pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048, vai zvanot Rīgas Sociālā dienesta teritoriālo centru informatoriem. Kontaktinformāciju skaties ŠEIT.

Kur var saņemt informāciju par sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu saņemšanu Rīgā ārkārtējās situācijas laikā?

Sev neskaidro informāciju par sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem Rīgā var noskaidrot, zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni 80005055 (P., O., T., C. no plkst. 9.00 līdz 17.00, Pt. 9.00 līdz 16.00, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte) vai darba dienās darba laikā pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048.

Tāpat arī ir iespējams zvanīt uz sava rajona Rīgas Sociālā dienesta teritoriālo centru un saņemt atbildes no informatora. Kontaktinformāciju meklē ŠEIT.

Aktualitātēm var sekot līdzi Rīgas domes Labklājības departamenta sociālā tīkla “Facebook” profilā: www.facebook.com/labklajibasdepartaments.

Vai Rīgas Sociālajam dienestam var iesniegt iesniegumu un/vai dokumentus attālināti?

Iesniegumus un dokumentus Rīgas Sociālajam dienestam var iesniegt attālināti, izmantojot e-pastu soc@riga.lv, portāla Latvija.lv e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei” vai ievietojot īpaši norādītā dokumentu kastē savā teritoriālajā centrā. Iesniegumā jānorāda vārds, uzvārds, personas kods, adrese, tālrunis un pēc iespējas plašāk jāapraksta problēma, kuru nepieciešams risināt. Papildus iesniegumā jānorāda konta numurs, uz kuru pārskaitīt pabalstu tā piešķiršanas gadījumā.

Lai noskaidrotu sava rajona teritoriālā centra atrašanās adresi un kontaktinformāciju, var skatīties ŠEIT. Vari piezvanīt uz sava rajona teritoriālo centru un aprunāties ar informatoru, kurš atbildēs uz neskaidrajiem jautājumiem. Tāpat arī neskaidrību gadījumos var zvanīt pa Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni 80005055 VAI pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048.

Būsim saprotoši un atbildīgi viens pret otru!

Ko darīt, ja ārkārtējās situācijas laikā ir beidzies trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statuss?

Cilvēkiem, kuriem laikā, kad ir spēkā COVID -19 izraisītā ārkārtas situācija, beidzas trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statusa derīguma termiņš, tas tiks pagarināts automātiski. Izziņas derīguma termiņš tiek pagarināts līdz 31. maijam.

Kā es varu aizpildīt iztikas līdzekļu deklarāciju ārkārtējās situācijas laikā?

Lai aizpildītu iztikas līdzekļu deklarāciju, Klientiem NAV jāierodas Rīgas Sociālajā dienestā.  tiks pagarināta automātiski. Klientiem izmaksās uz iepriekšējā iesnieguma pamata piešķirtos sociālās palīdzības pabalstus.

Vai siltā ēdiena izsniegšanas vietas ārkārtējās situācijas laikā strādā ierastajos laikos?

Jau iepriekš ziņots, ka Rīgas domes Labklājības departaments veiks izmaiņas sešās siltā ēdiena izsniegšanas vietās trūcīgajiem un maznodrošinātajiem iedzīvotājiem – Slokas ielā 33, Maskavas ielā 250, Stūrmaņu ielā 25, Tvaika ielā 54/3, Brīvības gatvē 399 un Zaļenieku ielā 40.

No 1. aprīļa bezmaksas ēdināšanas pakalpojums mazaizsargāto iedzīvotāju grupām darbosies tikai darba dienās, silto ēdienu varēs saņemt līdzi nešanai savos traukos.

Silto ēdienu persona var saņemt, uzrādot Rīdzinieka karti, kurā elektroniski ir ievadīta Rīgas Sociālā dienesta izziņa:
• par atbilstību trūcīgas ģimenes (personas) statusam;
• par atbilstību maznodrošinātās ģimenes (personas) statusam;
• par ēdināšanas pakalpojuma saņemšanu.

No 1. aprīļa siltā ēdiena izdales vietas darba dienās darbosies sekojošās adresēs:
• Āgenskalnā, Daugavgrīvas ielā 1, darba laiks no plkst. 10.00-13.00
• Sarkandaugavā, Aptiekas ielā 8, darba laiks no plkst. 11.00-14.00
• Vecmīlgrāvī, Meldru ielā 2, darba laiks no plkst. 12.00-15.00
• Ziepniekkalnā, Ziepju ielā 13, darba laiks no plkst. 13.00-16.00

Šobrīd tiek plānots, ka 8. aprīlī siltā ēdiena izdales vietas varētu uzsākt darbu Bolderājā, Juglā un Ķengaragā.

Izdales vietās tiks izsniegts viens ēdiens un tikai līdzi nešanai savos traukos! Aicinājums valstī noteiktās ārkārtējās situācijas laikā nedrūzmēties rindā un ievērot 2 metru distanci, kā arī būt saprotošiem un stingri ievērot drošības noteikumus, un respektēt ēdiena izdalītāju prasības. Siltā ēdiena un zupas virtuvju izsniegšanas vietas uzraudzīs Rīgas pašvaldības policija!

Atgādinām, ka cilvēkiem, kuriem laikā, kad ir spēkā COVID -19 izraisītā ārkārtējā situācija, beidzas trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statusa derīguma termiņš, tas tiek pagarināts automātiski. Izziņas derīguma termiņš tiek pagarināts uz ārkārtējās situācijas laiku līdz 31. maijam.

Rīdzinieka karti, kāda tiek izmantota Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta biļešu sistēmā (e-talons), šobrīd var nokārtot tikai Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centrā Spīķeru ielā 1 (darba dienās no plkst. 9.00-19.00, brīvdienās no plkst. 10.00-16.00), uzrādot personas apliecinošu dokumentu (pase) un Rīgas Sociālā dienesta izsniegto izziņu.

RD Labklājības departaments arī pievienojas aicinājumam visiem, cik vien iespējams, palikt mājās un pašiem gatavot maltītes, kā arī katram būt atbildīgam un stingri ievērot valdības un epidemiologu norādījumus! Ja Jums ir saslimšanas simptomi nekādā gadījumā neapmeklējiet siltā ēdiena izdales vietas!

Kurā Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centrā vērsties, lai uzlādētu Rīdzinieka karti siltā ēdiena saņemšanai?

No 18.03.2020. darbu atjauno viens Rīgas satiksmes Klientu apkalpošanas centrs Spīķeru ielā 1, Rīgā, darba laiks darba dienās ir no plkst. 9-19, brīvdienās no plkst. 10-16. Līdz ar to klienti, kuri saņem ēdināšanas pakalpojumu mazaizsargāto iedzīvotāju grupām, varēs vērsties šajā klientu apkalpošanas centrā, lai nodrošinātu pakalpojuma ielādēšanu elektroniskajā viedkartē  “Rīdzinieka karte”  par ēdināšanas pakalpojuma saņemšanu. Ēdināšanas pakalpojuma saņemšana viedkartē tiks papildināta uz 3 mēnešiem.

Būsim saprotoši un atbildīgi viens pret otru!

Vai zupas virtuves ārkārtējās situācijas laikā strādā ierastajos laikos?

Rīgas pašvaldības līdzfinansētās 4 zupas virtuves strādās pagaidām kā līdz šim. Ar darba laikiem var iepazīties šeit. Taču, ņemot vērā valstī izsludināto ārkārtējo situāciju „Covid-19” saslimšanas dēl, noteikta virkne stingru ierobežojošu pasākumu. Rīgas pašvaldība aicina būt atbildīgiem gan pret sevi, gan apkārtējo cilvēku veselību un stingri ievērot higiēnas, drošības un piesardzības prasības, proti:
1. Ēdiens turpmāk tiks izsniegts tikai pa lodziņu vai no galda līdznešanai SAVOS TRAUKOS.
2. Lūgums IEVĒROT 2 metru DISTANCI. Nedrūzmēties rindā!
3. Aicinām būt saprotošiem un STINGRI IEVĒROT DROŠĪBAS NOTEIKUMUS un respektēt ēdiena izdalītāju prasības.
Zupas virtuvju izsniegšanas vietas uzraudzīs Rīgas pašvaldības policija!

Būsim saprotoši un atbildīgi viens pret otru!

Vai pārtikas paku izsniegšanas vietas ārkārtējās situācijas laikā strādā ierastajā darba laikā?

Pārtikas pakas trūcīgie Rīgas iedzīvotāji var saņemt, stingri ievērojot visas drošības prasības. Ar pārtikas paku izsniegšanas laikiem var iepazīties ŠEIT.

Vai ārkārtējās situācijas laikā var apmeklēt tuviniekus Rīgas pašvaldības sociālās aprūpes centros (pansionātos)?

Rīgas pašvaldības trīs sociālās aprūpes centros “Mezčiems”, “Gaiļezers”un ‘Stella maris” epidemiloģiskās drošības uzturēšanai ir izsludināta karantīna. Nepieciešamības gadījumā pienesumus saviem piederīgajiem var atstāt pie dežuranta vai apsarga, norādot klienta vārdu, uzvārdu, istabas numuru.

Neskaidrību gadījumā lūdzam zvanīt aprūpes centa sociālajam darbiniekam.
SAC "Gaiļezers" kontaktinformāciju skaties ŠEIT.
SAC "Mežciems" kontaktinformāciju skaties ŠEIT:
SAC "Stella Maris" kontaktinformāciju skaties ŠEIT:

Tālruni var arī noskaidrot, zvanot pa RD Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni 80005055.

Būsim saprotoši un atbildīgi viens pret otru!

 

Rīgas Veselības Centrs